İtfaiyeci Barbie’den doktor Barbie’ye kadar tüm kadınların çalıştığı ve işbirliği yaptığı dünyada Ken’ler, sahilde Barbie’nin dikkatini çekmek için birbirleriyle yarışan, partilerde ona eşlik eden, Barbie’nin uzantıları olarak görülen yan karakterlerdir. Bu açıdan bakıldığında her ne kadar kadın tahakkümünü dayatan bir sinema gibi görünse de bu şekilde ilerlememektedir.
Çünkü Barbie’nin kusurlu bir bebeğe dönüşüp gerçek dünyaya gelmesiyle hikaye tamamen değişir.
Gerçek dünya, Barbie dünyasından farklı olarak ataerkil düzenle ilişkilidir.
Bu filme kadar Barbie, “düzgün bacakları, inceliği ve sosyal açıdan ‘geçerli estetik’ görünümü” nedeniyle her haliyle “mükemmelliğin” simgesiydi.
Üstelik Barbie kendi dünyasından çıkıp “gerçek” dünyaya geldiğinde buranın erkek egemen bir toplum olduğunu görüyor.